+40 (748) 01 59 04

Principalele tendințe pe piața imobiliară în 2021

Principalele tendințe pe piața imobiliară în 2021

19-03-2021 Sfaturi utile

Fie că vrei să investești în proiecte imobiliare noi, fie să închiriezi ori să vinzi case sau apartamente, este important să știi care sunt principalele tendințe în ceea ce privește comportamentul consumatorilor.

Specialiștii de la National Institutes of Health (NIH) au identificat câteva aspecte ale vieții sociale asupra cărora pandemia a avut un impact major:

  • asigurarea unor stocuri - oamenii au devenit mult mai interesați de a-și face provizii pe care să le aibă la îndemână, în cazul în care nu vor mai putea ieși din case perioade îndelungate; de aici, a fost doar un pas până la amânarea unor cheltuieli pentru obiective mai mari, cum ar fi achiziționarea unei mașini ori a unei case;
  • improvizația, văzută ca un mod de adaptare - oamenii nu au mai putut călători, dar au vizionat tururi virtuale, nu au mai putut merge la evenimente culturale, dar și-au făcut abonamente la site-uri și platforme online;
  • deschiderea spre tehnologia digitală - tehnologia a devenit o necesitate din multe puncte de vedere: desfășurarea activității online, comunicarea cu ceilalți, construirea relațiilor cu alți oameni;
  • grija pentru siguranță și sănătate - înainte de pandemie, lipsa regulilor însemna mai multă creativitate; în timpul crizei sanitare, regulile de distanțare socială și de igienă au devenit necesare;
  • echilibrul fragil între viața personală și cea privată - odată cu munca remote și evitarea deplasărilor care nu sunt esențiale, consumatorii au devenit un fel de prizonieri ai propriilor case;
  • distanțarea socială - întâlnirile cu prietenii și cu familia în cadru restrâns și constrângerile în ceea ce privește călătoriile sau deplasările în spațiul public au dus la folosirea intensă a rețelelor de socializare.

Dorința de a răspunde cât mai bine nevoilor și așteptărilor consumatorilor, au creat următoarele caracteristici ale pieței imobiliare din 2021:

  • locuințe în zone aerisite - forțați de împrejurări, cumpărătorii, mai ales cei din marile aglomerări urbane, caută locuințe în zone cât mai aerisite, cu vedere către parcuri, locuri de recreere, lacuri, păduri sau aflate în apropierea acestora;
  • birouri cât mai aproape de case - oamenii sunt dornici să lucreze în birouri care se află cât mai aproape de casele lor; așadar, birourile situate în zonele rezidențiale pot fi închiriate sau subînchiriate în continuare, cu succes;
  • clădiri cât mai prietenoase cu mediul - o tendință a pieței imobiliare actuale este și interesul crescut pentru clădirile care pun accent pe eficientizarea consumului de energie;
  • locuințe cât mai spațioase - locuințele spațioase, în care consumatorul își poate amenaja un birou confortabil și în care se poate relaxa în aer liber, fără să fie nevoit să meargă în parc, sunt la mare căutare în 2021;
  • spații cu acces la tehnologii - indiferent că este vorba despre un apartament, o casa sau un birou, asigurarea unor conexiuni de calitate și a mijloacelor tehnice pentru condițiile optime de lucru sunt factori definitorii pentru achiziția sau închirierea unui spațiu.

Un ultim pas spre investițiile imobiliare de succes este identificarea acelor proiecte cu potențial în perioada următoare:

Spațiile industriale și logistice. Nevoia de a extinde spațiile de retail și de a înlocui stocurile vechi cu produse competitive, au dus la o dezvoltare a segmentului de spații industriale și logistice.

Centrele comerciale de tip strip-mall. Conceptul de strip-mall este relativ nou în România, în sensul că magazinele sunt amenajate în aer liber, într-un spațiu unitar, cu parcare proprie și reprezintă soluția pentru viitorul apropiat.

Facilități mai multe în zonele rezidențiale. Grădinițele, zonele comerciale, de spa, de relaxare, spațiile de joacă pentru copii, parcurile și locurile amenajate pentru co-working sunt doar câteva dintre facilitățile de care consumatorii vor fi interesați în privința ansamblurilor rezidentiale. Astfel de investiții răspund nevoii de confort, dar și celei de a petrece timp în afara locuinței, cât mai aproape de aceasta și într-un spațiu cât mai sigur.

Proiectele imobiliare cu potențial în perioada următoare sunt strâns legate de tendințele pieței, ce recurg din noile nevoi și așteptări ale consumatorilor. Prin urmare, adaptabilitatea și flexibilitatea sunt elemente-cheie pentru a face față provocărilor.

Sursa: https://www.storia.ro/

Cookie-urile ne permit sa va oferim serviciile noastre. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
viber